راندمانو
طراحی وبسایت فروشگاهی

چرا در طراحی وبسایت فروشگاهی باید نگاهی محصول محور داشت؟

در کسب‌وکارهای آنلاین فاکتور‌های زیادی وجود دارد که رعایت آن‌ها موجب موفقیت صاحب آن بیزینس خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌ها، طراحی وبسایت فروشگاهی با نگاهی محصول محور است. وبسایت فروشگاهی که قرار است محصول یا خدماتی ارائه کند باید اصول معرفی آن‌ها را نیز رعایت کند. این اصول عبارت‌اند از: تصویر باکیفیت محصول، توضیحات کامل دربارۀ آن و ایجاد محلی برای پرسش و پاسخ مخاطبان. به این ترتیب مشتریان بالقوه سایت می‌توانند اطلاعات کافی از محصول به دست آورند و برای خریدن یا نخریدن آن تصمیم‌گیری کنند.

در این مقاله قصد داریم به لزوم طراحی وبسایت فروشگاهی محصول‌محور، اهداف و فواید آن و نحوۀ طراحی چنین سایتی بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید از طریق وبسایت خود محصول یا خدمتی را بفروشید یا وبسایت فروشگاهی محصول‌گرایی را طراحی کنید، با ما همراه باشید.

وبسایت فروشگاهی
طراحی وبسایت فروشگاهی محصول محور

چه وبسایتی محصول‌محور است؟

وبسایت محصول‌محور به سایتی گفته می‌شود که محصولات را برای فروش به نمایش می‌گذارد. مهم نیست که این محصولات چه هستند. می‌توانند محصولات صنعتی، پزشکی، لوازم‌التحریر یا هر چیز دیگری باشند. یکی از مسائل حائز اهمیت این است که چنین وبسایتی باید از نظر بصری برای مخاطب جذاب باشد. اگر شما در طراحی سایت به زیبایی عکس محصولات توجهی نشان ندهید مشتریان زیادی نخواهید داشت.

تصاویر محصولات می‌تواند برای کسب‌وکار شما یک مزیت رقابتی ایجاد کند. مشتریان بالقوه با مشاهده تصویر باکیفیت خیلی زود مجاب به خرید می‌شوند و توضیحات جامع محصول هر نوع تردیدی را از ذهن آن‌ها می‌زداید.

5 هدف طراحی وبسایت فروشگاهی محصول‌گرا

افرادی که در طراحی سایت، محصولات را محور اصلی کاری خود قرار می‌دهند، اهدافی دارند. این مقاصد می‌توانند یک یا چند مورد از اهداف زیر باشند:

1. قصد دارند تصویر محصول خود را به مشتری نشان دهند.

2. هدفشان کمک به مخاطب برای درک بهتر محصول پیشنهادی است.

3. برخی از جزئیات محصولات را نمی‌توانند در قالب متن توصیف کنند و وجود تصویر الزامی است.

4. با طراحی این سایت رِنج محصول را به مخاطب نمایش می‌دهند.

5. قصد دارند با مشتری ارتباط بگیرند. مشتری با دیدن محصول سؤالاتی می‌پرسد و این ارتباط شکل می‌گیرد.

طراحی وبسایت فروشگاهی
هدف طراحی وبسایت محصول گرا

بازاریابی محصول چیست؟

عموماً بازاریابی محصول را با تبلیغات محصول یکسان می‌دانند؛ در حالی که این‌طور نیست.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله مدیر پروداکت مارکتینگ کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد را در وبلاگ راندمانو مطالعه کنید.

بازاریابی محصول یا پروداکت مارکتینگ آماده‌سازی محصول یا خدمات برای بازار است و تبلیغات، این محصول را به مخاطبان می‌شناساند. در طراحی وبسایت فروشگاهی، نحوۀ بازاریابی محصول اهمیت زیادی دارد و در صورتی که به‌درستی صورت بگیرد موفقیت آن کسب‌وکار را تضمین کرده است. از طرفی اگر کسب‌وکاری عالی باشد اما وبسایت محصول‌محور نباشد هرگز موفقیتی حاصل نخواهد شد.

6 اقدام مهم برای طراحی وبسایت فروشگاهی محصول‌محور

در طراحی وب‌سایت‌های خبری، دل‌نوشته و… نیازی نیست که به مارکتینگ توجه شود اما اگر قرار بر ساخت وبسایت فروشگاهی باشد همه چیز اهمیت پیدا می‌کند. به همین علت است که قیمت طراحی وبسایت محصول‌محور از قیمت طراحی دیگر وب‌سایت‌ها بیشتر است. می‌توانید تعرفه‌های طراحی وبسایت فروشگاهی توسط راندمانو را در بخش خدمات طراحی سایت مشاهده نمایید. در این بخش به بررسی 6 نکتۀ مهم که در طراحی وبسایت فروشگاهی محصول‌محور اهمیت زیادی دارند می‌پردازیم:

1. برای برند خود هدف داشته باشید

هر سایت موفقی هدفی را دنبال می‌کند. سایت‌هایی که بی‌هدف طراحی می‌شوند هرگز نمی‌توانند درآمد‌های چشمگیری از این طریق به دست آورند. برای اینکه برند شما در ذهن مخاطب بماند و تجارت بزرگی ایجاد کنید باید اهدافی منطقی و درست تعریف کنید.

اگر به مشتریان خود از تأثیر این محصولات در زندگی شخصی خود و همچنین اهدافتان برای فروش آن بگویید، آن‌ها را وارد جریان کاری خود می‌کنید و مشتریان از اینکه سهمی از این جریان داشته باشند لذت خواهند برد. همچنین اعتمادشان به تجارت شما افزایش می‌یابد.

2. تا حد امکان همه چیز را ساده کنید

مشتری نباید با ورود به سایت دچار سردرگمی شود، نباید بین چندین گزینه مردد بماند و نباید بی‌حوصله شود. این‌ها همه به نوع طراحی سایت شما بستگی دارد. در بازاریابی محصول، نحوۀ چیدمان صفحات، انتقال مشتری از بخشی به بخش دیگری و در کل ناوبری درست اهمیت زیادی دارد.

مشتری باید بتواند خیلی زود محصول موردنظر را پیدا کرده و بقیۀ زمان را صرف مطالعه توضیحات، بررسی تصاویر محصول و مقایسۀ قیمت‌ها کند.

managers generation sales by marketing funnel tiny people working conversion digital data ideas into money flat vector illustration advertising social media seo service concept 74855 21977

3. روان‌شناسی رنگ را جدی بگیرید

بسته به محصولی که می‌فروشید و مشتریانی که دارید رنگ وبسایت خود را انتخاب کنید. رنگ‌ها می‌توانند تأثیر بسزایی در پروداکت مارکتینگ بگذارند. به طور مثال اگر به فروش پوشاک و لوازم نوزادان مشغولید رنگ‌های آبی آسمانی و صورتی می‌توانند حس خوبی به مخاطب انتقال دهند.

4. چشم مشتری را به ساختاری ثابت عادت دهید

اگر هر صفحۀ سایت را یک رنگ طراحی کنید، برای هر بنر یک فونت جدا استفاده کنید و ادبیات متن سایت را گاهی محاوره و گاهی رسمی بنویسید در نظر مخاطب بی‌ثبات دیده می‌شوید. بهتر است در طراحی وبسایت یک ساختار ثابت انتخاب کنید و در صورت نیاز در جهت بهبود سایت تغییرات جزئی اعمال کنید.

5. فوریت ایجاد کنید

مشتری می‌داند که قیمت یک محصول چقدر است و در گیرودار خرید آن به سر می‌برد. حال اگر شما حین بازاریابی محصول برای او فوریت ایجاد کنید خرید خود را قطعی خواهد کرد. فوریت‌هایی نظیر تخفیف برای تنها جنس باقی‌مانده یا ارسال رایگان فقط به مدت دو روز می‌توانند در افزایش فروش شما تأثیر بگذارند.

6. از نگاه مشتری بنگرید

پس از طراحی وبسایت، وقت آن است که خود را جای مشتری بالقوه بگذارید و قدم به قدم تا پرداخت هزینه برای محصول پیش بروید. این کار اشتباهات احتمالی و موانع خرید محصول را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید با برطرف کردن آن موارد سایت موفقی داشته باشید.

کلام آخر

طراحی وبسایت محصول‌ محور همواره به فراخور نیار‌های مشتری و بازخورد‌های او تغییر می‌کند و این‌طور نیست که با طراحی اولیه به اهداف اصلی خود برسید. به منظور مطالعه بیشتر می‌توانید به Product oriented websites مراجعه کنید.اگر حین طراحی وسایت فروشگاهی خود به موارد گفته شده توجه کنید مسیر درستی را پیش گرفته‌اید. کافی است منتظر نظرات و نوع بازخورد مخاطبان باشید. آخرین الگو‌ها را دنبال کنید و مطمئن باشید که می‌توانید با یک سایت محصول‌محورِ اصولی، به اهداف کسب‌وکاری خود برسید.

4.7/5 از مجموع 32 رای
راندمانو

راندمانو

این مقاله به کوشش تیم محتوا راندمانو تهیه شده است. ما در راندمانو در تلاش هستیم تا مقالاتی تخصصی و آموزشی را با هدف کمک به رشد کسب و کارها در بستر آنلاین تهیه و منتشر کنیم.
راندمانو

راندمانو

این مقاله به کوشش تیم محتوا راندمانو تهیه شده است. ما در راندمانو در تلاش هستیم تا مقالاتی تخصصی و آموزشی را با هدف کمک به رشد کسب و کارها در بستر آنلاین تهیه و منتشر کنیم.

8 نظر

  1. برا طراحی سایت به ایمیل راندمانو پیام دادم ممنون میشم پیگیری کنید

    1. سلام حمید عزیز
      با شماره‌های درج شده در قسمت تماس با ما می‌توانید در ارتباط باشید. ضمناً می‌توانید با پر کردن فرم تماس شماره و ایمیل خود را بفرستید تا ما با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی وبسایت فروشگاهی