راندمانو
تمپلیت ریلز اینستاگرام

چگونه از تمپلیت ریلز در اینستاگرام استفاده کنیم؟

تمپلیت ریلز؛ راه رشد شما در اینستاگرام!

“وایرال شدن چیزی جادویی در بازاریابی نیست که یک روزه اتفاق بیفتد. راز وایرال شدن استفاده از قالب‌هایی است که مردم را به توجه و پرداخت وادار می‌کند.”

جان یوشایی، مدیر سایق پروداکت مارکتینگ یوتیوب

همانطور که بسیاری از شما تاکنون متوجه شده‌اید، یکی از بهترین راه‌ها برای وایرال شدن در اینستاگرام استفاده از ریلز و سوار شدن بر روی موج‌های آپدیت‌ها و ویژگی‌های جدید اینستاگرام است. ویژگی‌هایی مانند «use audio» در ریلز خصوصا برای ما ایرانی‌ها که چند وقتی است درگیر مشکل کپی رایت موزیک‌‌ها هستیم می‌تواند نعمت بزرگی باشد.

اما برای استفاده از این موزیک‌های ترند شده، لازم است از قبل ویدئویی را در برنامه‌های ساخت کلیپ با تمام جزئیات آماده کنیم که البته زمان زیادی هم صرف ساخت این ویدئو خواهد شد. اما با ویژگی جدید تمپلیت ریلز اینستاگرام، می‌توانیم به راحتی عکس‌ها و ویدئوهای مورد نظرمان را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل منتشر کنیم.

این قابلیت از تیرماه 1401 در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است. اما از آنجایی که این قابلیت برای همه فعال نشده بود و کم کم به سمت همه‌گیری می‌رود، فرصت مناسبی است تا از تمپلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید.

اگر برای آماده کردن یک محتوای بی دردسر و پر بازدید آماده هستید، در ادامه با راندمانو همراه باشید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله قرارداد ادمین اینستاگرام را در وبلاگ راندمانو مطالعه نمایید.

نحوه استفاده از تمپلیت ریلز اینستاگرام به چه شکل است؟

از آنجایی که این ویژگی کاملا جدید است، اولین قدمی که باید بردارید این است که مطمئن شوید اینستاگرام شما بروز است. به اپ استور بروید و اپ اینستاگرام را جستجو کنید. اگر دکمه آبی کنار اینستاگرام عبارت «UPDATE» را نشان می‌دهد، روی آن کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه آپدیت شود.

روش اول: از پایین صفحه روی دکمه ریلز را لمس کنید (این دکمه در کنار دکمه new post یا + قرار دارد). از بالا سمت راست روی دکمه دوربین را لمس کنید. در این لحظه دوربین گوشی شما روشن خواهد شد، سپس در پایین صفحه روی گزینه TEMPLATES را لمس کنید. با چپ و راست کردن گزینه‌هایی که پیش رو دارید می‌توانید بهترین تمپلیت ریلز را برای عکس‌ها یا ویدئو خود انتخاب کنید.

های ریل اینستاگرام
1. گزینه دوربین را لمس کنید.
از قالب آماده پست برای اینستاگرام
2. روی گزینه TEMPLATES را لمس کنید.
ریلز
3. با چپ و راست کردن گزینه ها تمپلیت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اینستاگرام
4. محتوای خود را جا گذاری کنید و منتشر کنید.

روش دوم: اینستاگرام خود را باز کنید و با کلیک بر روی علامت ریلز در مرکز پایین صفحه، به قسمت Reels خود بروید. اگر شما دکمه ریلز ندارید در صفحه اکسپلور یا ذره‌بین روی کلیپی که علامت ریلز در بالا و سمت چپ ویدئو قرار دارد را لمس کنید. در این روش مجددا روی کلیپ را دوبار لمس کنید تا ریلز را به به صورت فول اسکرین ببینید و انقدر اسکرول کنید تا کلیپی را پیدا کنید که پایین کپشن آن پست که ریلز گذاشته دکمه « … Template by +» را ببینید و روی این دکمه را لمس کنید.

بعد از کلیک بر روی ” … Template by +” به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد. در پایین صفحه‌، محل قرارگیری عکس‌ها و ویدئوها را با محدودیت زمانی مشخص میبینید. روی هر قسمت که کلیک کنید یا به دوربین هدایت خواهید شد و یا به گالری عکس‌های خود. با یک انتخاب هوشمندانه بهترین محتواها را برای این تمپلیت ریلز انتخاب کنید. در حین انتخاب می‌توانید پیش نمایش آن را ببینید و گزینه‌های انتخابی خود را تغییر دهید. مرحله نهایی هم که انتخاب کپشن و لوکیشن و … است.

این مورد را حرفه‌ای‌ها بخوانند!

سعی کنید از تمپلیت‌هایی که با موزیک‌های ترند و عموما ریتمیک ساخته شده‌اند را استفاده کنید. این تمپلیت‌ها به شدت در میان کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرند و طبق بررسی‌های آژانس راندمانو تا سه برابر آمار بازدید بیشتری خواهند داشت. پس حرفه‌ای بسازید و حرفه‌ای انتخاب کنید.

بنر طراحی سایت webp

چرا من گزینه تمپلیت ریلز را ندارم؟

اگر گزینه استفاده از تمپلیت ریلز را نمی‌بینید، چند دلیل احتمالی وجود دارد. اولین مورد ممکن است این باشد که اینستاگرام شما بروز نیست. اگر اینطور است، به اپ استور بروید و اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

احتمال دوم این است که ریلزی که انتخاب کرده‌اید قابلیت تمپلیت را نداشته باشد. سعی کنید آنقدر اسکرول کنید تا به ریلزهای بعدی بروید تا عبارت ” … Template by +” را پایین کپشن ببینید و یا روی سه نقطه افقی پایین ریلز (پایین دکمه Share) کلیک کنید و گزینه “Use as template” را انتخاب کنید. اگر اینستاگرام شما بروز است، در نهایت حتما یک تمپلیت ریلز خواهید دید.

چگونه تمپلیت ریلز اینستاگرام بسازم؟

می‌خواهید خالق یک تمپلیت ریلز باشید؟ می‌خواهید هنر خود را در انتخاب موسیقی و زمان‌بندی اجرای محتواها به رخ بکشید؟ پس خیلی سریع مراحل زیر را دنبال کنید:

اینستاگرام خود را باز کنید. در پایین صفحه روی گزینه + را لمس کنید و سپس در صفحه باز شده در پایین صفحه گزینه REEL را لمس کنید. از سمت راست وارد گالری خود شوید و محتوای خود را انتخاب کنید. هر محتوایی که انتخاب می‌کنید را با گزینه Add در بالای صفحه به ریلز خود اضافه کنید. شما تا پر شدن نوار صورتی دایره‌ای شکل وسط صفحه می‌توانید به ریلز خود محتوا اضافه کنید. هر وقت احساس کردید متریال کافی را اضافه کردید، زمان اضافه کردن موزیک به ریلز است.

بعد از زدن گزینه Next از بالای صفحه از بین چند دکمه دایره‌ای شکل، گزینه موسیقی (نت دولا چنگ) را لمس کنید. این بخش برای کاربران ایرانی با وجود استفاده از فیلترشکن بعضی اوقات با کندی همراه است. در این قسمت موزیک‌های بدون کپی رایت و با لیبل اینستاگرام قابل استفاده هستند.

با این حال شما می‌توانید از موزیک‌هایی که در گوشی خود دارید استفاده کنید. اگر آهنگ انتخابی شما از گوشی خود دارای کپی رایت هست حتما زیر 15 ثانیه از آن را کات کنید و بر روی ریلز خود قرار دهید، چون احتمال حذف ریلز شما توسط اینستاگرام وجود دارد. بعد از طی کردن این مراحل و انتشار ریلز خود می‌توانید منتظر تصمیم اینستاگرام برای تمپلیت کردن ریلز شما باشید.

مسائلی همچون رعایت کردن قوانین کپی رایت و میزان بازدید و محبوبیت ریلز شما می‌تواند در تصمیم هوش مصنوعی اینستاگرام موثر باشد.

امیدواریم خواندن این مطلب برای شما راهگشا بوده باشد. برای خواندن مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و کسب و کار به وبلاگ راندمانو سر بزنید.

لطفا و حتما به این مطلب امتیاز دهید و نظرات خود را برای ما بنویسید 😉

4.8/5 از مجموع 63 رای
ایمان ذاکری

ایمان ذاکری

این مقاله به کوشش ایمان ذاکری بنیان‌گذار و مدیر اجرایی و بازاریابی آژانس پروداکت مارکتینگ راندمانو تهیه و منتشر شده است.
ایمان ذاکری

ایمان ذاکری

این مقاله به کوشش ایمان ذاکری بنیان‌گذار و مدیر اجرایی و بازاریابی آژانس پروداکت مارکتینگ راندمانو تهیه و منتشر شده است.

12 نظر

  1. چطوری میتونیم ریلز که با template رو درست کردیم سیو کنیم تو گالری؟

    1. سلام مهدیه عزیز
      بعد از انتشار ریلز خود می‌توانید بر روی سه نقطه پایین سمت راست ریلز بزنید، سپس گزینه (share) و بعد از آن گزینه دانلود. این ریلز با واتر مارک صفحه شما در گالری شما ذخیره خواهد شد.

  2. من همه این راه هارو رفتم ولی وقتی عکس یا ویدیو می زارم یهو بسته میشه اینستا

    1. سلام هانیه عزیز
      احتمالا از آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام استفاده نمی‌کنید و یا فیلتر شــکن شما سرعت مناسبی نداره و اپ اصطلاحا کرش می‌کنه. در ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید اگر مشکل بر طرف نشد فیلترشــکن خود را تغییر دهید.

  3. هرچی ریلز میزارم اینستا پاکش میکنه دیگه کلافه شدم کسی دلیلش رو میدونه؟ تو رو خدا راهنمایی کنید

    1. سلام شمیم عزیز
      به احتمال زیاد شما از موزیکی استفاده می‌کنید که شامل قوانین کپی رایت اینستاگرام است. با تغییر موزیک و یا استفاده از موزیک های پیشنهادی اینستاگرام، مشکل شما حل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمپلیت ریلز اینستاگرام